timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Biblioteket

Allmänt Permalink1
Oj, har ju inte bloggat om mitt perfekta liv idag.. Fy på mig!

Ärligt talat, så händer det inte jättemycket på dagarna.. Jag är ju sjukskriven... Glad att jag kommer upp ur sängen och någorlunda tidigt. Jag vaknar alltid mellan 06:00-08:00.. Utan att väckarklockan ringer.. Sen spelar det ingen roll vilken tid jag lägger mig...
Jag brukar ta en powernap varje dag och om jag stuckit ut näsan så blir det en liten längre powernap..

Jag blir ganska påverkad av att göra en så enkel grej som att gå till affären.. Fråga mig inte varför.. Känns som om hela huvudet lägger av när jag kommer hem.. Som att jag gjort ett högskoleprov.. Helt slut som människa!

Idag gick jag å sis till biblioteket. Ingen av böckerna jag tänkt låna fanns inne! Finns tydligen fler som vill läsa om psykisk ohälsa...
Sen så gick vi till optikern för var tvungen att köpa linsvätska. Vi köpte med oss lunch och knallade hem till sis.. Jag var kolugn och var som vem som helst. Men när jag kommer hem som sagt så känns det att man varit i farten..
Men är ändå stolt över mig själv att jag fixat det... Thumbs up!

I morgon ska jag på ultraljud... Nä, jag är inte gravid även om det kan se så ut haha jag har gått upp väldigt mycket i vikt på kort tid (när jag låg inlagd) men som tur kan man göra något åt det, men det är inte prio ett nu. Jag är på väg ner viktmässigt så det går åt rätt håll.. Medicinerna har ju en hel del biverkningar, ja av dom jag åt innan..
Åter till saken..
Ultraljud i morgon ja.. Kl 08:40.. Fastande och får inte heller röka innan.. Det som ska kollas är buken,bukspottskörteln, gallan,gallgångarna och lever.. Och nu när jag skriver detta så känns det som att jag skrivit det i något tidigare inlägg.. Ja ja, repetion har ingen dött av ;-)

Sååå, mitt psykiska mående är fortfarande stabilt. Några dippar har jag haft och igår fick jag ta medicin för ångesten blev ohanterbar.. Men det känns helt oki att man får dippar.. Ingen mår ju perfekt hela tiden, även om vissa vill framstå som det... Men verkligheten är ju inte alltid en dans på rosor.. Så enkelt är det...
Dessutom är denna blogg ingen klassisk blogg där man förskönar sitt liv med ena falskheten efter den andra. Nope, denna blogg är verklighetsförankrad!
Och med det sagt så säger jag Todiloo!


#1 - - Lena:

Skönt o läsa att du kommer dig ut. Är ju framsteg! Tycker du skriver bra och ärligt om din sjukdom.

Jag hejar på dig :)

Kram Lena

Till top