timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Spy

Allmänt dbt, illamående, nätverksmöte, terapi, ångest Permalink3
Hej allihopa!
Känns jättekul att fler har hittat hit till min blogg. Så välkomna :-) 

Natten har varit helt oki.. Var supertrött efter nätverksmötet igår och inte blev jag klokare av det. Ingenting bestämdes... Ingenting nytt blev sagt... Så det var återigen waist of time kan jag tycka. Fast personerna som var med kanske uppfattade det annorlunda..

En psykolog som jobbar här på psyk var med.. Hade ingen aning om att det ens fanns någon och varför man inte fått prata med henne... Fast hennes arbetsuppgifter kanske är att springa på såna här nätverksmöten...

Nu undrar ni säkert varför rubriken är ordet spy? Jo det är så här att någon (läs inlagd tjej på samma avdelning) har spytt ner hela jävla rökkuren. Samt inne på avdelningen. Det är inte kräksjukan utan hon har sån ångest att hon helt enkelt spyr.... Nog för att det är ofräscht så vet vi nog alla hur det känns att ha en sån hög ångest att man bokstavligt talat spyr... Det är helt bisarrt hur kroppen reagerar i vissa fall.... Och så även min...

Jag får oxå kroppsliga symptom när ångesten är på en nivå då jag lnte kan hantera den.. Jag är helt skakig i händerna.. Andas som en maratonlöpare och.mår illa... Usch å fy fan på det!

Klockan 11 idag ska jag på studiebesök på stället där jag ska påbörja min terapi, dbt... Ska bli intressant...

Vad ska ni hitta på idag?  Nåt roligt?
Ha en fin dag allihopa :-)
Todiloo! 
#1 - - ohdarlingimsosensitive.blogg.se:

Kul med besök där du ska gå dbt :)

Jag ska sola, baka tårta åt min sambo som fyller år idag och sen fira honom med paket och sådär!

Får också fysiska problem när jag har ångest fast det är mest de "vanliga" symtomen typ kallsvettningar, hjärtklappning osv

Ha en bra dag!

Svar: Åh vad gott det lät med tårta och sola hade inte suttit fel.. Sola för mig oxå ;-)
PH

#2 - - Maria:

Usch, stackars henne...
Jag ska ha en vilo dag idag, titta på serier och läsa :)

Svar: Mysigt med en sån dag :-)
PH

#3 - - Christian Brandin:

Jag har packat och diskat och gått runt och varit stressad, ska åka iväg till motala några dagar och försöka lära mig umgås med folk=)

Svar: Låter som en bra plan att umgås med folk :-) ha det så trevlig :-)
PH

Till top