timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Jomenvisst

Allmänt Permalink1
Blev jag inlagd...igen... Men denna gången ska det vara en kort inläggning.. Så hoppas jag blir utskriven idag... Testat en ny medicin, olanzapin, rena sömnbomben... Fick den vid 17-tiden ovh sov hela jäkla kvällen och natten.. Och såklart är ångesten minimal eftersom jag sover... Inte konstigt läkarna satte in den och sa att den är jättebra mot ångest och sömnen.. Jo men tjenna... Så nu ska jag sova bort ångesten är det väl tänkt?!

Är inlagd på en ny avdelning, som främst riktar sig mot psykospatienter. Men när det är fullt i huset kan man hamna där det finns plats.

Det är eehm lite annorlunda patienter här än vad jag är van vid. Men jag är ju personligen intresserad av hur mycket en människa kan förändras pga psykisk ohälsa, så är jag inte det minsta "rädd" för dessa patienter... Jag ligger i en tresal och de andra två har byggt ett litet altare där dom ber... För oftast är just psykos att man har vanföreställningar. Som tex ovanbeskrivna patienter. Dom är utsända av Gud för att rädda världen.. Men en psykos kan uttrycka sig i stort sett hur som helst... Intressant är det i vilket fall...

Så nu kan jag lägga till att jag varit på alla avdelningar i huset, på min meritlista hahaha 

Nu får ha en finfin dag!

#1 - - Ann Pettersson:

Hej!
Jag håller på med en serie om intervjuer om Psykisk Ohälsa på min blogg och jag skulle bli jätteglad om jag fick intervjua dig. Om du vill vara med så maila mig på [email protected]

Till top