timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Olanzapin

Allmänt Permalink2
Den här medicinen olanzapin har jag blivit insatt på nyligen. Så nu äter jag två olika neuroleptika (!). Enligt läkaren skulle den hjälpa mot ångest, mörka tankar samt förbättrad sömn. Jo men eller hur. Igårkväll tog jag den vid åtta och blev hur speedad som helst. Inte trött för fem öre. Men kl 22 tänkte jag att jag får göra ett försök att somna. Jag somnade men har vaknat varannan timme och idag är jag som en zombie.

Hatar, jag verkligen hatar, att läkaren försöker puscha på att jag kommer bli dåsig och somna av tabletten, vilket indirekt menar att jag ska sova bort mina tankar och ångest. Men tyvärr funkar det inte så, för när jag vaknar är det samma skit igen, om inte värre!
Fattar ni att läkaren vill att jag hellre ska sova bort mitt liv, just nu, eftersom det inte finns mer hjälp att få... Tror jag smäller av!!! Blir så irriterad när dom dessutom påpekar hela tiden (dom har slut på ord) att terapin börjar i augusti. Jo i AUGUSTI.. Men fram tills dess då?
Har tid till min vobs imorgon men hon är mer pappersvändare än någon samtalskontakt... Det är henne jag pratat med denna vecka per telefon och hon i sin tur gått in till läkaren för att rådfråga... Fan blir så arg!! Men det kommer hon få höra i morgon. Jag är inte den som håller käften.....

Är det någon av mina läsare som äter/ätit olanzapin och kan delge sin erfarenhet?
Kram på er 
#1 - - Maria:

Olanzapin-zyprexa åt jag, samma sak, funkade inte för mig, det som hände var att jag va hungrig som en varg och gick upp en massa i vikt. Jag har provat sååå många olika läkemedel för att göra mig lugnare och få till en bra nattsömn. Till slut hittade vi den som var rätt för mig, nu sover jag som ett barn varje natt på Quetiapin.

Svar: Känns igen med att ha provat typ hela fass... Då kanske det är det man ska be om då... Äter du några andra mediciner oxå?
PH

#2 - - Maria:

Jag äter en hel del mediciner, men det som är psykmediciner är denna quteiapin och så äter jag Litium.

Svar: Ok, jag äter typ bara psykmediciner men även dom har fler användnings områden...
Ha en fin dag :-)
PH

Till top