timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Dåså..

Allmänt anankastisk personlighetsstörning, inlagd på psyk, psyk, psykolog, tvångsmässig personlighetsstörning Permalink1
I måndags när jag pratade med min psykolog så pratade hon om utredningen vi gjort,.. Det har varit både upp och ner när det gäller den eftersom vi har fått avbryta med tanke på mitt mående som pendlar som en klocka..

Det som framgått är att jag har borderline, eller emotionell instabil personlighetsstörning och det var ju inget nytt för mig. Men sen sa hon att jag uppfyller alla krav för anankastisk personlighetsstörning också vilket i vanligt språk betyder tvångsmässig personlighetsstörning. Det kom som en chock för mig och jag fattar inte varför hon inte ens nämnt det för mig tidigare... 

Nu är det förvisso bara en diagnos på pappret och JAG kommer aldrig att bli mina diagnoser... Dom finns där för att jag ska få rätt hjälp och that's it..

Jag läste lite om personlighetsstörningen och det är så klockren... Stämmer in på mig som handen i handsken... Men ändå... Då förstår jag verkligen varför det känns som att gå i motvind... Fast ändå medvind när det gäller boendestödet..

Jag blir galen på mitt liv.. Och diagnoser.. Och terapi... Och det värsta är egentligen att jag redan nu skulle ha fått börja träffa min kontaktperson men hon har varit inne och läst journalanteckningar och ansåg att jag är i för dåligt skick... Seriöst?!? Det är väl då hjälpen ska komma eller ska man vara frisk för att gå i terapi! My ass säger jag bara!

Så nu ska jag läsa vidare om den nya diagnosen och se vad man kan göra för att kunna hjälpa mig själv på traven lite!

Ni får ha en kanondag i solen och njut för mig oxå <3 
#1 - - Emma:

Bra att dom utrett ordentligt, men märkligt att du är för dålig för att gå i terapi :/

Svar: Ja verkligen märkligt men vet fler som suttit i samma sits tyvärr :-/
PH

Till top