timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Jag föll...

Allmänt bakslag, borderline, psyket, psykisk ohälsa, självskadebeteende Permalink2
Och det riktigt hårt... Föll tillbaka i självskadebeteendet efter att ha varit ifrån det i över en månad... Men idag hände det något.. Det där klassiska bubblan kunde jag inte spräcka hål på idag... Bara tanken på att jag skulle skada mig fick igång adrenalinet... Helt otroligt hur kroppen/hjärnan minns sånt....

Försökte distrahera mig... Lyssna på musik... Ut och röka... Försökte tänka på att jag skulle på långpermis idag... Men det fungerade inte alls...

Sen pang bom, satt jag på toa med rakblad i handen och ett djupt sår på överarmen.. Minns inget av något som rörde sig i mitt huvud innan,under eller strax efter....
Jag gick bara ut och rökte som om inget hade hänt...

Sen pang igen, och verkligheten kom fram... Vad fan hade jag gjort?!?? Var jag inte bättre än så? Varför lyckades jag inte kämpa emot? Jag hatar mig själv för vad hag gjort... Varför?!? Varför?!? Varför?!?

Min permis låg i fara.. Men jag vet mina rättigheter och stod på mig så jag fick åka iväg.. Hade inte pallat att vara kvar...
Fyra stygn senare och ännu mer ångest över vad jag gjort men ändå en härlig känsla.... Och det är därför det är så beroendeframkallande.... Känslan efteråt... Ett lugn...en tystnad i huvudet... en adrenalinkick...

Detta inlägg kan trigga någon men detta är mitt andningshål så här skrivs verkligheten utan inlindning med bomull...

Jag är iaf hemma hos min mamma nu... Inte ensam...


#1 - - MissManic:

Anklaga inte dig själv - jag vet att jag sa det igår också, men försök hur länge du klarade dig. Förut så hände det flera gånger i veckan och nu har det gått över en månad.
Så ta nya tag, du (vi) fixar det här..

Kram!!

Svar: Hoppas på det...
Kram <3
PH

#2 - - Maria:

Vad synd att du mådde så dåligt så att du behövde göra illa dig. men som ovan skrivit så har du klarat dig i en månad och det är ju jätte bra, nu är det bara att försöka kliva upp igen och klara en månad till. Du har folk runt om kring dig som vill hjälpa dig, va inte rädd att be om hjälp. Du gör det bra!!

Svar: Jo det kändes/känns jättekasst att jag inte lyckades stå emot... Men nya tag nu som gäller!
PH

Till top