timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Tvångstankar och ångest

Allmänt orosanmälan, självmordsplaner, vänskap, ångest Permalink3
Jag förstår inte... Förstår ingenting... Jag har återigen fått problem med min impulskontroll... Min aggressivitet... Min irritation...min frustation... Varför? Har medicinerna slutat funka? Eller har jag blivit immun?

När jag skriver aggressivitet, så innebär det inte att jag går och slår ner folk.. Är inte utåtagerande... Däremot kokar jag inombords, som att jag skulle kunna jämna hela avdelningen längs marken.. Undra egentligen vad som hänt om jag släpper alla mina känslor fritt? Blir nog bältad och en spruta i arslet och det vill man ju definitivt inte...

Förstår mig heller inte på varför jag inte blir utskriven när jag vill,.. NU och inte nästa vecka... Vad är problemet? Jag ligger här och ruttnar.. Kan inte prata med personalen för det är samma samma samma snack som kommer ur min mun... Repeat, och ingen har kommit på någon lösning än.. Förutom jag... Självdestruktivt givetvis men varje ångestfri minut är som en miljonvinst för mig.... 
Sen till en annan sak... En av mina vänner mår rent ut sagt förjävligt och ingen tar det på allvar... Vad är det för vård vi har? Jag är riktigt orolig för hen... På riktigt... Har försökt att få hen att åka in till psyk men hit vill man ju inte åka frivilligt direkt så jag förstår hen...ingen tar hen på allvar och inte fan ska det behöva gå så långt att hen faktiskt försöker ta sitt liv?!?
Är det någon här som vet hur man som vän gör en orosanmälan? Vad händer då? Någon vänlig själ som kan ge mig lite tips? Jag står handfallen..... Hjälp...
#1 - - Hen!:

HA! Jag är en höna :p

Nej men seriöst - jag är så glad att du finns där för mig och ja, vården lyssnar inte. Jag vet inte.. Jag har suttit i samma sits som dig och jag ringde till psykakuten och då hämtade de henne om jag inte minns fel. Eller om hon bara blev uppringd.

Svar: Jävla skitvård rent ut sagt... Jag ska allt ordna till saker och ting för nu jäklar... Å när jag blir irro så händer det grejjer...
PH

#2 - - MissManic:

Oj oj... Irro-PH - haha-- Låter farligt

Svar: Ja dom ska passa sig hahaha ;-)
PH

#3 - - Christian :

Låter som att du är jävligt frustrerad! Och det förstår jag! Men skönt ändå att känna att du har sån enorm självkontroll! Jag är imponerad, själv hade jag blivit Hulken!

Svar: Jag är nog Hulken redan haha ;-)
PH

Till top