timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

psykisk ohälsa

Allmänt Permalink0
I morgon har jag varit hemma en vecka. Mående har pendlat väldigt mycket och idag har jag en riktigt dålig dag... stör mig på att jag får fysiska symptom när jag har ångest. Jag börjar må illa och kallsvettas. Jag har ju fobi för magsjuka så tror ju varje gång att jag blivit det och det ökar bara min ångest.
 

Jag funderar väldigt mycket på hur mitt liv sett ut de senaste fyra åren. Det har gått fort och står och stampar i samma grop... in och ut på psyk samt en placering på ett behandlingshem. Å nu står jag inför dbt start. Ska det vara vändningen i mitt liv? Ska det göra att jag får enklare att handskas med mina känslor och tankar? Tänk om jag misslyckas? Hemska tanke!

Måste verkligen klara av terapin för så som mitt liv är nu är inget jag vill leva...det är inte hållbart för fem öre... rentav plågeri...
Till top