timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Bloggsugen

Allmänt Permalink1
Idag är jag bloggsugen.... Finns saker saker jag funderar på som gör mig konfundersam... 
Varför ska det vara så svårt att få rätt hjälp? Varför ska vissa människor lida som innihelvete av sin ångest och inte veta vad dom ska göra eller vart dom ska vända sig till....

Det är en lång resa man får göra för att komma till psykiatriska öppenvården. Även om den heter öppenvården så är det inte så öppet. Vill man så kan man gå den korta vägen och helt enkelt åka till psykakuten. Då får man en tid i handen när man blir utskriven.

Jag blir frustrerad över dagens psykvård.. Själv befinner jag mig i nån sorts moment 22... Mellan två stolar... Alla vet att jag behöver hjälp men ingen vet hur dom ska hjälpa mig. Och det vet inte jag heller... Vad gör man då?

Idag är jag riktigt nere i skorna. Ny depression på intåg.. Tut tut... Fått akuttid till min läkare på öppenvården i morgonbitti så får vi se vad hon trollar fram ur sin hatt....
Och till råga på allt så brände jag mig på kokande vatten.. På magen... Huden krullade sig å det svider som bara den... Klagoinlägg Allan det här men så är det ibland...
Hoppas ni har en bättre dag :-) 
#1 - - Allt oviktigt:

Nja att man får en tid i handen till öppenvården när man blir utskriven från psyk håller jag inte med om. Beror nog på var man bor. Här blir man oftast kallad till öppenvården 3-4v efter att man blivit utskriven från psyk. Till det sker får man klara sig så bra man kan

Svar: Kanske är olika beroende på vart man bor, som du säger... Men så är det i alla fall här där jag bor... Dom kallar det tom för en tid i handen... Fast sen efter första besöket kan det givetvis dröja innan nästa tid, men då är man iaf "inne" i systemet om man säger så,..
PH

Till top