timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Snökaos

Allmänt Permalink0
Har ni blivit insnöade efter nattens snöfall? Hela västra Götaland har fått en klass 1 varning. Samma visa varje år. Nästan som att de flesta inte tror att det ska komma nån snö. Nu är alla barnen glada i alla fall och min förra hund hade älskat detta väder.
 

Gårdagen gick bra. Jag tog mig till min terapeut och det var massa papper och förbereder inför dbt starten i morgon. Vi satte upp mål och vad jag vill uppnå med själva terapin. Det primära är att mina självmordstankar och planer ska minska radikalt. Det är något dom kallar terapistörande beteende....

Direkt efter samtalet, som dessutom spelades in (!) Så tog jag bussen till Borås för att hälsa på en vän som heter samma som jag. Det var trevligt men sen var jag tvungen att åka hem för herr ångest knackade återigen på dörren. Gud vad jag önskar jag slapp det där. Styr ju snart hela mitt liv :-(
Men jag satsar mitt liv på terapin och hoppas hoppas den hjälper.

Idag tisdag ska jag bara ta det lugnt. Ladda inför i morgon för det tar på krafterna att vara iväg. Igår när jag kom hem så var jag som ett ursketet äpple. Kom inte till ro när jag skulle sova..riktigt jobbigt... men det var det värt.

I nästa inlägg berättar jag om hur det är att vara inlagd en längre period. I mitt fall ca nio månader med avbrott på tre månader när jag var på behandlingshem....

På återseende gott folk!
Till top