timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

God morgon

Allmänt borderline, personlighetsstörning, psyk, psyket, ångest Permalink3
Eller nåt... Gårdagen slutade som vanligt med inläggning så nu är jag på psyk igen... Hej klippkort lixom... Men det är nog ändå för mitt eget bästa... Kan ju inte hålla på som jag gör... Fick en plats i tvårum så det var perfekt! Inte så många patienter som ligger inne nu verkar det som. Ja inte som kom upp till frukosten iaf.... Får se hur min rumskamrat är.. Tydligen hade hon skrikit som bara den igår och därför fått byta till tvåsal från tresal... Oh my, dessa arma människor...
Tror dock inte denna inläggning blir så lång heller... Läkaren här på avdelningen var hon som lpt:ade mig för första gången och då i fyra månader. Usch, ett trauma i sig...


Idag ska det bli jättefint väder. Och jag får bara gå ut med personal så det är väl bara rökstunderna jag får se solen... Men men, man kan inte få allt..
Hoppas ni njuter och får en fin dag :-) 
#1 - - MissManic:

Vilken avdelning hamnade du på?? Jag kommer gärna och hälsar på dig när du orkar och jag har tid.
Jag har sjukt mycket inplanerat nu känns det som
Kram

Svar: Ligger på avd 1, thank god... Låter härligt när du skriver att du har fullt upp, faktiskt... Vet inte hur länge jag blir kvar men tror detta blir en kortare inläggning.. Jag hoppas på det iaf... Just nu har jag ut med personal och anhörig :-/
PH

#2 - - Allt oviktigt:

Tycker att det är så fascinerande att det finns avdelningar där man får gå ut och röka. Så är det inte i dalarna, finns rökrum eller rökkur på avdelningarna

Svar: Ja vi har nåt som vi patienter kallar buren... En liten utegård med taggtråd och staket runt om... Så instängd är man allt men är glad att jag får gå ut å röka överhuvudtaget :-)
Ni har det "bra" i Dalarna, om man nu kan säga så ;-)
Ha en fin dag!
PH

#3 - - Allt oviktigt:

Nej nej ni ha det bättre som kan gå ut. Finns ingen utegård eller annat liknande vilket i mitt fall innebar att jag inte fick gå ut på ett par månader

Svar: Jag läste för snabbt inser jag nu ;-) usch vad jobbigt för dig... Jag hade nog blivit ännu mer galen hehe
PH

Till top