timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Mitt i veckan

Allmänt borderline, olanzapin, psyk, psyket, psykisk ohälsa, självskadebeteende, ångest Permalink3
Idag har jag legat inlagd sen i fredags... Börjar kännas nu att man vill hem. Men det vet jag eller tror i allafall att jag ska få åka hem idag...

Gårdagen var nog ta mig fan värst hittills... Trodde hjärtat skulle krypa upp i halsen och oron strypa mig långsamt. Fick stesolid och lergigan men inget hjälpte... Fick extra vak på mig så jag inte skulle skada mig men jag lyckades ändå :-( dock blev det typ "bara" skrapsår för hade inget rakblad utan jag gjorde sönder en tändare.. Det sjukaste är att jag faktiskt sitter och skriver om detta. Jag borde skämmas ögonen ur mig som beter sig som jag gör.. Men ändå skäms jag inte ett skit! Nada,zero... Men hjärnan kopplar verkligen bort mig själv när jag får sån hög ångest. 
Finns det fler bland mina läsare som har någon form av självskadebeteende? Behöver ju faktiskt inte alltid vara att man skär sig... Men ett destruktivt beteende kanske är mer rätt ordval.

Olanzapinet verkar hjälpa mot sömnen nu i alla fall. Två nätter på raken jag sovit nonstop. Det har inte hänt på läääänge. Så det är jag glad över...
Något positivt i all skit ;-)
Ha en fin dag mina läsare!
Todiloo!
#1 - - MissManic:

Jag har haft ett destruktivt beteende i 27 år (är 35 år) och det har mest varit fysiska skador, inte bara rakblad, men jag bytte ut det mot alkohol varje dag i 4 år, sen föll jag tillbaka igen

#2 - - Maria:

Ja, här har du iaf en läsare med destruktivt beteende. Har skurit mig, men inte så mycket. Där emot så har jag stoppat i mig för mycket tabletter så hamnat på sjukhuset, 10 gånger!! Men nu har jag inte tagit för mycket sen i slutet av januari så jag är förhoppningsvis på bättringsvägen. Det kommer bli bättre för dig också, fast det tar tid..

Svar: Ja den där "att det tar tid" har jag fått höra ganska många gånger... Men tänk om man inte har den tiden?.... Tänk om man tröttnat på att må dåligt...
Glad för din skull att du är på bättringsvägen. You go girl! :-)
PH

#3 - - Maria:

Jag har såå många gånger känt - nä nu ger jag upp, nu skiter jag i det här, nu går det inte längre. Men så kommer det nåt som gör att - oki jag kämpar ett liiitet tag till då, och så trillar man dit igen och vill ge upp, men de där bättre perioderna blir längre och längre. Iaf för mig. Jag talar inte för alla. Vill bara in ge lite hopp.

Svar: Ja hoppet är det sista som försvinner sägs det... Hoppas det blir bättre å bättre för mig oxå.. Kram på dig å tack för att du delar med dig :-)
PH

Till top