timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Morgonfunderingar

Allmänt arbetslös, borderline, personlighetsstörning, psykisk ohälsa, uppsagd Permalink1
Sitter här i min soffa och filosoferar lite. Fick en kommentar om att läka tar tid. Och visst stämmer det så himla bra!
Jag vet inte hur många gånger jag fått höra det av vårdpersonalen. Men tänk om man inte har den tiden? Tänk om man inte orkar vänta ut tiden..,sanden i timglaset är snart slut... Har väntat och kämpat så jag har blivit gråhårig på köpet (kan bero på åldern också men vi lämnar det där hehe)...

Bilden säger en hel del... För så är det i verkligheten också... It sucks!!

Igår fikade jag med mig fd chef och fick mitt uppsägningsbrev. Så från och med 15 maj är jag officiellt arbetslös. Konstigt nog orkar jag inte ens lägga energi på det. Det är ju inte så att jag får jobbet tillbaka direkt genom att tänka för mycket, eftersom företaget är sålt! 
Nya tag, nya möjligheter sägs det... Well, let's wait and see......
Trevlig helg hörni!
Todiloo 
#1 - - MissManic:

Hur funkar det nu när du blir arbetslös, måste du skriva in dig på AF trots att du är sjukskriven, eller vad händer?

Svar: Har ingen aning om hur det funkar men antar att det är inskrivning på AF som gäller trots att jag inte kan jobba... Ska ringa FK nästa vecka och kolla av hur det funkar,,.
PH

Till top