timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Uppe med tuppen

Allmänt Permalink2
Har sovit jättedåligt inatt så lika bra att gå upp så körde igång med tvätten vid 07:00 så nu är det klart i alla fall...
Gårdagen gör sig fortfarande påmind... Min rädsla blir då att jag tänker på om EN dag påverkar mig så, hur gör då det inte när man går fem dagar i veckan i tio veckor... Maj gad!!
Just i skrivandets stund har jag bara lite lite ångest... Knappt nämnvärt... Men det som snurrar i huvudet på mig nu är att jag blir utförsäkrad den 2maj... Seriöst, hur ska man klara sig på 3000kr i månaden i TRE månader... Helt sjukt system vi har och det jag vi den blå regeringen att "tacka" för... Jävla skit, bokstavligt talat...

Mina planer för idag blir att cykla till bästa sis och äta lunch och sen blir det att köpa en ny säng.. En tältsäng jag ska sova i istället för i soffan. Har ju inneboende i min tvåa så därför blir det en tillfällig lösning men som funkar finemangs...

Så ja, ni får ha en finfin dag :-)
Todiloo 
#1 - - Ann Pettersson:

Är det tre månade innan du får soc!? är det inte så att du måste redovisa dom tre sista månaderna du fått försörjning från FK och så går man över direkt på soc? Eller ska du börja jobba efter tre månader?

Svar: Tre månader bakåt i tiden får man redovisa för soc, men dom har som krav att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande och det gör inte jag eftersom jag är sjukskriven...så vi får se hur det går...
PH

#2 - - Maria:

Du har inte möjlighet att få aktivitetsersättning alt. sjukersättning då beroende på hur gammal du är? Jag skulle bli utförsäkrad nu i maj men fsk gav som förslag att läkaren skulle skicka in ett läkarutlåtande och jag en ansökan om aktivitetsersättning (är under 30) och det gick igenom, och då bara på mina psykiska problem.

Svar: Jag är över 30 och vi har pratat om sjukersättning men avvaktat då handläggaren på FK lät så positiv till att jag inte kommer bli utförsäkrad... Men nu står jag här med det faktum att utförsäkring är det som gäller... Mår dock såpass psykiskt dåligt så orkar inte bry mig nämnvärt :-(
PH

Till top