timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Hemma

Allmänt Inlag på psyk, borderline, permission, psyk, ångest Permalink0
Då är jag hemma på permis igen... Hoppas denna gången går bättre. Jag slår på stort och jag ska vara på permis till onsdag... Går tvärtemot vad läkaren säger.... Jag i ett nötskal så får skylla mig själv om jag misslyckas...

Annars då? Livet rullar ju på även utanför sjukhusets väggar så jag hänger inte riktigt med.

Igor hände det att en ganling ramlade på sitt rum och ingen av personalen hörde hennes skrik sp jag fick gå och säga till... Stackaren.... Sen efter det trodde hon att jag var personal och bad mig om massa saker hahaha 

Medelåldern är ju typ 75+ så ibland förstår jag inte vad dom gör där? Hade inte ett äldreboende varit bättre? En herre tog in på psyk för att hans lägenhet fått en vattenskada så han hade ingenstans att bo... Så han drog en värstinghistoria och blev inlagd och fick mat och tak över huvudet. 

Men man märker att det samma patienter som kommer och går.. Så även jag...
Redan nu så här på morgonen har jag herr ångest på besök som gör att jag tvivlar på min egen styrka att verkligen fixa min permission... Sen kommer frågorna om jag slår på för stort? Ja, min hjärna tycks aldrig vila... Never ending story......


Till top