timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Medvind

Allmänt bloggare, borderline, positivt tänkande, psykisk ohälsa, ångest Permalink1
Äntligen börjar det hända lite saker... Vinden blåser medvind... Fick ett samtal precis från biståndshandläggaren på kommunen att jag fått beviljat boendestöd två ggr i veckan... Får se hur det går med det..

Någon som haft boendestöd och vill berätta lite hur det är.. Har fortfarande inte fattat grejjen haha trög som jag är...

Jag har blivit mer på bättre humör sen jag skrev inlägget i morse.. Ångesten är dock kvar men jag känner mig ändå positiv... Fan vad det pendlar. Inte konstigt man ligger på psyk ;-)

Jag som person är sån som kan skämta om det mesta. Även i svåra tider och om hur det är att må dåligt... Lite bisarrt men det känns ändå skönt på något sätt att kunna skämta även om det är väldigt lågt men jag skulle aldrig skämta om någon annans mående, aldrig...
Dessutom har jag vänner som är på samma nivå som jag :-)

Ikväll kommer ett inlägg på en ny diagnos jag fick av min psykolog, som hon inte berättat om tidigare.. (Har gjort en lång utredning)

Soliga kramar till er mina läsare ☀️
#1 - - Maria:

Vad bra att du ska få boendestöd. Jag har det. har haft det fyra gånger i veckan men nu bara två. De kommer och hjälper en med det man behöver. Jag har behövt samtal och social samvaro samt att de kommer med min dosett två gånger i veckan som dsk har delat. Vissa behöver mer fysisk hjälp som att komma igång med att städa, laga bra mat, komma ut och handla. De kan även hjälpa till med tex bussträning om man tycker det är jobbigt eller komma ut på stan bland folk om man har mycket socialfobi. Så det är alldeles beroende på vad man behöver för hjälp. Men de strävar efter att man ska kunna leva ett självständigt liv. Hoppas att du kommer trivas bra med dem.

Svar: Åh tack för ditt långa svar... Nu blev jag lite klokare :-)
PH

Till top