timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Tidigt ute

Allmänt Permalink4
Just nu sitter jag i väntrummet på öppenvården. Ska träffa läkaren och jag är ute i god tid som vanligt. Så typiskt mig att ha kontroll över allt. För tänk om nästa buss hade varit sen (japp, jag åker buss inom centrum) så hade jag missat anslutningsbussen och således kommit försent och det mina vänner, finns inte i min värld. 
Jag har tid kl 10:00... Får se vad hon säger... Kanske skickar tillbaka mig till psyk. Har haft så konstigt mående nu. Kroppsligt alltså. Känns som typ att jag glömt ta någon tablett fast att jag inte har det... Märkligt...

Klassisk väntrumsbild bjuder jag på ;-)

Ni mina kära läsare, hur länge har ni varit "dåliga"? Börjar tappa hoppet nu efter två år (!) som sjukskriven... Kan inte själv fatta att det tagit sån tid... Att komma på fötter... Vilket jag inte ens gjort än.. *river mitt hår* (snart flintskallig)

Nu undrar ni säkert hur jag redan kan vara hemma när jag i fredags blev inlagd. Jo serni, jag skrev ut mig på lördagen... Impuls... Oh yes...jag skulle ut å festa!! Eller inte... När jag kom hem var jag helt slut... Så det var bara bums i säng... Alkoholen drog mig alltså till att skriva ut mig fast jag kanske borde ha varit kvar... Men men, shit happens..

Återkommer lite senare om hur besöket idag gick..
Todiloo! 
#1 - - Maria:

Jag las in första gången januari-13 och har sen dess åkt in och ut på psyk. Nu har jag mått bra i två månader men känns som att det är på väg neråt igen. Det tar tid tyvärr :)

Svar: Klippkort på psyk har jag... Nu är jag inne igen...
PH

#2 - - Allt oviktigt:

Första gången jag var inlagd på BUP så var jag 15. 20 år sedan nu och jag hamnar på psyk lite då och då

Svar: Du verkar vara lika gammal som jag ;-) jag har typ klippkort på psyk numera hehe men tur psyk finns ändå..
Ha en fin dag :-) och tack för ditt svar
PH

#3 - - MissManic:

Jag har haft kontakt med psyk sen jag var 13 men skulle behövt det tidigare, men jag vågade inte säga något hemma.
Men jag har varit sjukskriven av och till men nu har jag varit helt sjukskriven sen 2010 så ja, jag börjar tröttna och det går bara utför..
Det kan komma en dag som är okej, men dagen efter så kraschar jag igen.

kram

Svar: Känner igen kraschen... Samma visa här :-/
Kram
PH

#4 - - Jonna:

Vill börja med att tacka för en fin blogg, hittade hit via MissManic.

Har haft kontakt med psykiatrin sen jag var 19 ungefär ( är 29 idag ) då jag gick i väggen första gången, men det är nu under dom senaste två åren jag mått som värst. ( Dock mår jag som allra sämst nu )
Men jag försöker och försöker att se framåt framåt. Även om psykiatrin här i Karlstad är värdelös.
Senast jag kom in så sa jag att skickar ni hem mig ikväll tar jag livet av mig, jag orkar inte leva såhär
Men får uppkastat i ansiktet " Du som är så stark, du har ju både fina lägenheter bil och jobb " Som om det vore allt liksom.

Oj vad luddigt allting blev hoppas du fick lite svar iallafall

Stor kram

Svar: Tack för din fina kommentar! Har nu bokmärkt din blogg så kommer följa din resa.
Stor kram i retur
PH

Till top