timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Underbar morgon

Allmänt psykisk ohälsa, stesolid, ångest Permalink1
Klarblå himmel och man ser när solen färgar horisonten... Magiskt.... Jag bara njuter av tystnaden när jag går ut och röker... Det är något speciellt men just söndagar och tystnad... Inga bilar som stressar fram... Inga människor som måste hinna till jobbet... Det är bara ett lugn...

Igårkväll kom min systerdotter och vi gick en sväng till affären... Jag trivs när jag är med henne... Jag blir lugn då oxå på något konstigt vis... Kanske är det för att jag får ett ansvar... Hon mår inte så bra heller... Går inte in på några detaljer än utan att ha frågat min twin först... Är ju ändå rätt känsliga grejjer och jag har ingen aning om vilka ni är som läser så jag återkommer på den fronten...

Idag är även dagen D, då jag ska tillbaka till avdelningen... Jag vill inte... Jag vill verkligen inte... Men skulle jag ringa och säga att jag aldrig mer sätter mina håriga (glömt raka mig haha) ben innanför dom dörrarna så blir det handräckning och polisen kommer och hämtar mig. Trots att jag inte är inlagd på lpt (lagen om psykiatrisk tvångsvård)... Är det inte märkligt så säg... :-/

Så iom att jag ska tillbaka dit och lite annat så är mina nerver på utsidan... Ångesten börjar krypa på redan nu...
Får se hur många stesolid det blir idag för att ens klara av resan dit... Usch och fy fan.........


#1 - - Emma:

Låter som om din permis varit bra, känner igen ångestkänslan när permisen är slut :(
Kramar

Svar: Jo permisen va helt oki.. Trodde bara jag skulle orka göra saker mer än vad jag gjorde men det kommer tids nog...
Kram
PH

Till top