timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Dagen D...

Allmänt psykisk ohälsa Permalink1
Då var dagen här....dagen då jag ska påbörja något som förhoppningsvis ska hjälpa mig med mina känslor och impulsivitet. Jag pratar om dbt. Dialektiskt beteende terapi. Har hört mycket om det så har stora förhoppningar men ändå inte för stora just för att jag inte ska bli besviken...

Frågorna hopar sig... klarar jag av detta? Är jag i såpass bra form att jag kan handskas med känslostormar som kommer komma som ett brev på posten...och det är jag medveten om...så jag är beredd för att gå in i elden...frågan är om jag bränner mig eller kan undvika att bli det... tiden får utvisa hur det går. Tar inte ut något i förskott.

Innan dbt ska jag träffa läkaren och prata om mina mediciner. Jag har ju sänkt vissa mediciner som jag skrivit om innan och det lär inte läkaren bli så förtjust i. Men i slutändan är det ändå jag som avgör. Har jag inte fått någon effekt så anser jag det onödigt att fortsätta. Låter väl logiskt?

Jag kommer att skriva här sen i eftermiddag om hur det har gått...
På återseende....
(Inlägget om hur det är att vara inlagd kommer)
#1 - - Ann:

Jag tror att DBT skulle vara bra för mig men jag är livrädd för det... Det verkar så svårt och jag tror inte jag fixar det.

Svar: Det är en hel del känslor som man får handskas med och alla klarar inte av det..men jag ska göra mitt yttersta för att klara av det.Man har även individual terapi så där får man extra stöd förutom gruppterapin.
PH

Till top