timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

öppenvården

Allmänt Permalink0
Hej på dig!
Idag har jag tid på psykiatriska öppenvården kl 13... det är för att skriva kontrakt inför min dbt start på onsdag. Sen efter det ska jag ta bussen till Borås för att hälsa på två av mina vänner. Ska bli riktigt kul.

Herr ångest är på besök idag oxå men jag tog precis en iktorivil för att lugna ner mig lite. Tar det väldigt sällan just för att det är så lätt att hamna i ett missbruk eftersom den hjälper såpass bra. Idag har jag även slutat med en tablett som heter atorvastatin. Den fick jag insatt pga höga triglycerid värden. Det är alltså statiner. Nu har jag läst så mycket negativt om just den medicinen så valet var inte så svårt.
Har även sänkt min abilify eftersom jag stod på den högsta dosen och funderar på om just det orsakat mig mina röster i huvudet. Nu i skrivandets stund är det rätt lugnt med det och hoppas det håller i sig.

Helgen gick i rasande fart. Min twin har fyra barn så det är action hela tiden. Men då har jag å andra sidan haft något annat att tänka på oxå och det funkade helt oki.

Nu är det lite vila innan dusch å sen iväg till öppenvården.
Ha en fin dag gott folk!
På återseende....
Till top