timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Long time

Allmänt Permalink0
Nu var det ett tag sen sist...igen... men nu är jag här...
Vad har hänt sen sist? Ganska mycket... blev inlagd på psyk i februari eftersom jag mådde så konstigt...men där togs även ett beslut om att sätta ut alla mina mediciner... för att se hur jag är utan... sagt och gjort... det har varit ett helvete i två månader men nu är jag helt medicinfri... helt ofattbart..jag klarade det trots fruktansvärda utsättningssymptom.. min mage kraschade totalt så har fått besöka den vanliga akuten för dropp och näringsdropp för fick inte behålla något alls... men nu är det bättre tack gode gud!

Så hur känns det utan mediciner? Det känns konstigt... jag är i kontakt med mina känslor igen. Det var jag inte när jag åt medicin. Dom stängde av mig. Blev som en robot. jag är dock väldigt känslig och sårbar som det är just nu men det är inte så konstigt... jag gråter för minsta lilla. Ångesten som gör sig påmind känns annorlunda. Men jag känner det.. om jag gör... känner även glädje över att jag fortfarande är vid liv. Medicinerna har varit nån sorts livboj jag hängt fast vid i för länge. Men dom gjorde mitt mående till det sämre nu det sista. Helt sjukt att jag ätit dom i fyra år nästan. Men dom har ju såklart hjälpt mig när jag haft det som värst. Jag vet ju inget annat.

Jag har varit hemma i min egen lägenhet i snart två månader. Min inneboende flyttade i söndags så nu står jag helt själv. Ska erkänna att det känns lite läskigt. Har ju inte varit ensam eller själv på evigheter. Men jag fixar detta. Rädslan kommer när min ångest gör besök. Har inget skyddsnät längre. Har tagit semester från allt vad psyk heter för att kunna landa och hitta tillbaka till livet innan jag sätter igång med terapi...

Nästa vecka är det dags för psykolog samtal och utredning påbörjas... kommer inte bli enkelt men jag kommer fixa det.. utan mediciner...helt otroligt!

Blev visst ett långt inlägg..men inte lätt att korta ner...
Hoppas ni oxå mår lite bättre :-)
Till top