timglaset.blogg.se

Denna blogg handlar om livets framgångar och motgångar...men i synnerhet om mitt psykiska mående..

Röd dag

Allmänt Permalink0
Idag är de flesta lediga från sina jobb eftersom det är röd dag. Och jag som är sjukskriven ser inte skillnad på dag och dag. Alla dagar är sig lika. Tyvärr.. men så blir det ju när man bara går hemma..

Igår var jag och storhandlade för första gången sen jag blev utskriven. Det var lite svettigt att stå i kassakö men jag klarade det. Innan är det alltid min syster som handlat åt mig men nu var det dags att stå på egna ben. Jag klarar nog mer än vad jag själv tror. Men jag låter allt ta son tid för jag har inte bråttom någonstans. Har lärt mig en viktig sak och det är att inte stressa. jag klarar inte av stress alls nuförtiden. Då blir det pannkaka av allting. Så det gäller att ta det lugnt så löser sig det mesta.

Underbart väder har vi fått i alla fall. Även om jag inte är ute överdrivet mycket så gör solen ändå att man känner sig lite gladare i sinnet. Inte bara ständig mörker...som det har varit allt för länge nu..

Mina tankar snurrar i huvudet som aldrig förr. Jag försöker att acceptera läget och inte ge allt för mycket näring till negativa tankar och det går någorlunda bra än så länge i alla fall. Bävar dock väldigt mycket över vad psykolog besöket på måndag ska trigga igång. Har en tendens att lägga locket på och köra rätt in i kaklet men det funkar ju inte i längden för då kraschar man ännu hårdare. Så vi får la se om jag fortfarande är positivt inställd nästa vecka....

Ha en fin dag!
Till top